Закон про комерціалізацію комунальних послуг обмежує права миколаївців, ‒ Артем Ільюк

26.06.2017
photo_k_s4et4ikam

Більше року народний депутат України, лідер Миколаївської обласної організації партії «Відродження» Артем Ільюк відстоював права миколаївців на встановлення індивідуальних газових лічильників, і на сьогодні Кабінет Міністрів виділив 3,8 мільйона гривень державної субвенції з 18 на їх встановлення для жителів Інгульського та Корабельного районів. Також парламентарій звернувся до міської влади з тим, щоб виділити гроші на встановлення приладів обліку газу кожному жителю Центрального і Заводського районів.

І, якщо з газом ситуація зрозуміла і прозора завдяки Ільюку миколаївці відчують реальну економію, то з встановленням загальнобудинкових приладів обліку води та тепла сьогодні складається кричуща ситуація.

22 червня Верховна Рада України з другої спроби прийняла в цілому Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (законопроект №4901), який після підписання Президентом набуде чинності наступного ж дня після публікації в ЗМІ. Голосування за цей законопроект показово об’єднав всі фракції коаліції і Опозиційний блок. Єдиним Миколаївський нардепом, Який проголосував проти комерціалізація комунальних послуг, став Артем Ільюк.

‒ Я голосував проти прийняття цього закону і поясню чому. Мета прийняття цього закону ‒ встановлення постачальниками комунальних послуг комерційних вузлів обліку тепла, гарячої та холодної води на багатоквартирний будинок. У прийнятому Законі багато підводних каменів і він потребує доопрацювання, оскільки питань після його прочитання більше, ніж відповідей, ‒ зазначив парламентарій.

Зупинимося детальніше на проблемах прийнятого закону.

По-перше, встановлення комерційних вузлів обліку тепла, гарячої та холодної води у багатоквартирних будинках лягає тепер на плечі кожного споживача в цьому будинку.

По-друге, оснащення багатоквартирних будинків лічильниками повинно проходити відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил, які не завжди відповідають дійсності, оскільки є будинки дуже старі. І може скластися ситуація, при якій постачальник послуг буде Наполягати на змінах в мережах і приведення їх спочатку до будівельних норм і правил за рахунок простих городян.

По-третє, раніше ви, як індивідуальний споживач теплової енергії в своїй квартирі, при невідповідності температурного режиму з урахуванням прав, визначених Законом України «Про захист прав споживачів», мали право на проведення перерахунку розміру оплати за не надану послугу або послугу неналежної якості (згідно постанови КМУ від 17.02.2010г. №151), то зараз, незважаючи на це, городяни повинні будуть платити різницю між показниками вузла комерційного обліку тепла на ваш будинок. Тобто, постачальник послуги в будь-якому випадку буде стягувати ту суму, яку показує його комерційний вузол.

Така ж ситуація буде складатися і з загальнобудинковим вузлом комерційного обліку холодної води. За підсумком може виявитися, що при споживанні води за своїм індивідуальним лічильником ви споживаєте одну кількість кубометрів, але різниця між загальнобудинковим лічильником і індивідуальними буде істотна, і відповідно до прийнятого закону №4901 ця різниця буде ділитися на всіх споживачів холодної води.

‒ Одним словом, ми повертаємося в часи однієї великої комунальної квартири, ‒ вважає Миколаївський нардеп. ‒ Крім того, треба врахувати, що не завжди споживач послуги, який має вдома свої індивідуальні лічильники, передає показники вчасно або вказує їх правильно. При комерційному обліку постачальник послуги на певну дату розрахує вартість для кожного споживача незалежно від отриманих показників, і як наслідок може статися подвійна сплата за послугу.

Відзначимо, що за текстом закону №4901 розподіл спожитого обсягу комунальних послуг, має проходити за методикою розподілу між споживачами, затвердженої Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунальних послуг, але за станом на сьогодні навіть проекту такої методики, або ж, її концепції, немає.

‒ Залишається відкритим і питання, як бути з тими соціальними нормами, які поширюються на одержувачів субсидій, і як вони тепер будуть сплачувати, за себе і «за того хлопця»? А ми знаємо, що для незахищених верств населення, пенсіонерів, ветеранів субсидія є порятунком, і залишити людей без можливості економити держава просто не має права, ‒ впевнений нардеп Ільюк.

Також у положеннях прийнятого закону «заховані» зміни в ст.17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Так, до цього моменту періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) лічильників на газ, воду та електроенергію здійснювалися за рахунок постачальника послуг. А зі вступом в силу змін ця «стаття витрат» згідно з договором буде перекладена знову-таки на плечі миколаївців.

‒ Комерційний облік комунальних послуг ні в якій мірі не повинен зачіпати права споживача, адже правильно буде, коли кожен миколаївець матиме свої індивідуальні лічильники на всі комунальні послуги, які він безпосередньо споживає, економить, за які сплачує. А комерційний облік повинен стосуватися тільки постачальника послуги з метою визначення витрат, необхідності модернізації або застосування проектів енергоефективності до його мереж. Я завжди на стороні миколаївців, тому голосував проти закону, який обмежує їхні права, ‒ підсумував Артем Ільюк.